tirsdag den 10. juli 2012

(Ud)Dannelsessplint 11

1.

Og så siger hun ingenting
men karaktererne er i top

Og så siger hun en masse
og karaktererne er i top

Vi spiser sammen
                           hver dag

i mit mareridt klipper jeg hæk og
stilles så
                           som hendes forælder for en dommer

og må finde på et eller andet for at godtgøre hendes frygtelige anklage om
at vi glemte hende
fordi vi forventede lektielæsning og høje karakterer


2.

Og så siger hun ingenting
og karaktererne er i bund

Og så siger hun en masse
men karaktererne er i bund

Vi spiser
                          hver dag

i mit mareridt glemmer hun mig og
stiller hende så
                         som hendes forælder for en dommer

og må finde på et eller andet for at godtgøre min frygtelige
anklage om
at hun glemte os
fordi vi glemte lektielæsning og høje karakterer


3.

Og så siger hun ingenting
og så siger hun en masse

Vi spiser alle sammen hver dag

                         i mit mareridt
glemmer vi hinanden for en dommer

Ingen kommentarer: