fredag den 23. april 2010

(Ud)Dannelsessplint 9

Elever indkaldes til oprykningssamtaler
jeg gør det mand til mand, mand til kvinde og på sms og mail
og hvis forældrene skal med, ringer jeg dem op
jeg har talt med dem alle før
det tager alt sammen tid

Afdelingslederen fører ordet og udmåler forholdet

Hvor meget betyder ikke det stof, som fagene er gjort af
her er tal sort på hvidt om fravær og manglende skriftlige afleveringer
lærererklæringer om fagligt niveau
der taler deres tydelige fremmedsprog

Fagene skal være dit liv
du må gå om
du må gå ud

Din vejleder tager sig af det videre forløb

Den klarhed forårsdagene er gjort af
er svær at få øje på
i samtalerne i det afskærmede mødelokale

Mine grønne morgen-tog-ture gennem landskabet
er ren overlevelse fra min side, så er det sagt
landskaber med lys gennem ruder

Når ugen er omme
er jeg meget træt

Ingen kommentarer: